2016. július 10., vasárnap

Levendulás étcsoki fagyi

Levendulás csokoládé fagylalt (tejmentes)






Még március-április környékén bevásároltam mindenféle édes tölcsért, sima tölcsért, ha eljön a nyár, akkor megcsinálom a kedvenc levendulás étcsokis fagyimat házilag. Az eredeti recept itt található, ezt variáltam át tejmentesre. Kicsit féltem, hogy a kókusztejszín és a kókuszos mandulatej miatt túlságosan dominálni fog a kókuszíz, de szerencsére finom levendulás-csokis íze lett. Annyira jól sikerült, hogy rögtön megbántam, hogy nem egyből dupla adaggal indítottam, na de majd legközelebb. A meleg idő miatt azt hiszem szezonális szinten, fagyi projektbe vágok, és jövőhétvégén folytatom is a másik nagy kedvencemmel, a pisztáciás fagyival. 





Hozzávalók:
10 dkg étcsoki
2 dl cocomas
2 dl kókuszos mandulatej
4 tojássárgája
4-6 levendulaág
3-6 kanál cukor

A cocomast és a 2 dl növényi tejet összeöntöm egy lábasba, és beletördelem az étcsokoládét (2/3 arányban 70,5%-os belgacsokit és 1/3 arányban pedig 73%-os Ritter ecuadori csokit használtam ), majd hozzáadom a 3 részre vágott levendulaágakat, és addig melegítem, amíg homogén massza nem lesz belőle. Nagyon illatos csokoládémasszát kapunk, és hogy rendesen átvegye a virágaromát, benne hagyom a levendulát kb. 5 percig, addig megcsinálom a tojásos részt. Szétválasztom a tojássárgáját, és hozzáadom a 6 kanál cukrot (nyilván kisebb kakaó szárazanyag tartalmú csokihoz kevesebb cukor kell), és addig keverem robotgéppel a tojást, míg el nem olvad benne a cukor, és habos nem lesz. Ezt követően leszűröm a csokit, közben a szűrőbe jól belenyomkodóm a virágot, hogy a csoki lecsepegjen a levenduláról. Majd folyamatos keverés közben hozzáadom a tojáshabot egy lábasban, és kis lángon állandó kevergetés mellett besűrítem. Ha kihűlt (hideg vízbe állítva gyorsítottam a folyamatot), akkor berakom egy műanyag keverőtálban a fagyasztóba, majd fél óránként előveszem, hogy átkeverjem robotgéppel, és ezt addig ismétlem, amíg a megfelelő jégkrém állagot el nem éri. Nehéz kivárni, de ezt követően fagyis kanállal (ezt még be kell szereznem) kiadagolhatjuk a gombócokat a tölcsérekbe. Persze, ha az embernek van fagyi gépe, akkor ennél jóval egyszerűbb a dolga, és még krémesebb állagú fagyit is kap. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése