2016. július 9., szombat

Levendulás cupcake




Hozzávalók:

A muffinhoz:
2 tojás
1 pohár cukor
1 pohár kefir
2 pohár liszt
1-2 evőkanál holland kakaópor
fél csomag sütőpor
fél pohár olaj

A levendulás krémhez:
2,5 dl mandulatej 
pár ág szárított levendula
4 dkg cukor
fél csomag vaníliás pudingpor
10 dkg margarin
pár csepp piros és kék ételfesték



Amikor megláttam ezt a levendulás cupcake receptet a Nők Lapja Konyha július-augusztusi számában, alig vártam, hogy kipróbálhassam, ráadásul a tihanyi levendulacsokrom is kellően kiszáradt a felhasználáshoz. A  muffin receptet kicseréltem a jól bevált muffin receptemre, mert míg a vaj/margarin elnehezíti a muffin tésztát, addig az olajtól finom, puha lesz (viszont ki ne hagyjuk az olajat, különben száraz lesz a tészta), a krémet pedig átalakítottam az én ízlésemnek (kevesebb cukor, kevesebb margarin etc.) megfelelően.

A muffin tésztájához robotgéppel elkeverjük a tojásokat a cukorral míg habos nem lesz, majd a kefirrel is átkavarjuk. Hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet, és a kakaóport is, majd miután jól megkevertük, a fél pohár olajat is hozzáadjuk. A muffinpapírkákat 3/4-ig töltjük, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig készre sütjük.

A levendulás krémhez a felforralt mandulatejjel (bármilyen tejet/ növényi tejet lehet használni, de én nem iszok tejet, a növényi tejek közül pedig talán a mandula a legsemlegesebb ízű) leöntjük a levendula ágakat - igen, szárastól, nemcsak a levendulavirágot használjuk fel, hanem a szárát is, mert szintén rengeteg illóolajat tartalmaz. Az eredeti recept azt javasolja, hogy ne áztassuk, mert túl erős íze lesz, úgyhogy pont ezért 5 percig áztattam, és így lett jól érezhető, de nem erős levendulaíze a krémnek. A levendulás mandulatejből, cukorból és a pudingporból a hagyományos módon pudingot főzünk, majd hagyjuk kihűlni. Amint kihűlt, a puha margarinnal habosra keverjük, és belecsöpögtetünk pár csepp piros és kék ételfestéket, hogy szép pasztell lila színű legyen a krém. A krémet habzsákba töltjük, és lehetőleg nagyméretű csillagcsővel (nekem a kicsivel gyakorlatlanul ilyen kis nyomik lettek ) díszítjük, a tetejét pedig levendulavirággal megszórjuk.

Tipp: a tetejét levendulás cukorral is megszórhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése