2016. július 11., hétfő

Owlsome

Mogyorós-nutellás bonbon



A múltkor beszereztem ezt a baglyos szilikonformát, és el is terveztem, hogy szeder töltelékes tejcsoki bonbon lesz belőle. Sajnos a szeder még nem ért meg, így kellett egy instant megoldás, és a nutella pont kéznél volt. Nem sűrűn fogok tejcsokit, illetve tejes sütiket csinálni, csak ha ajándékba adom azokat, mint például ma.




Hozzávalók:
150-200 gr tejcsoki (12 darabos formához)
4-6 evőkanál nutella
12 db egész mogyoró

A csokoládé temperálása itt van a legegyszerűbben leírva, én is innen tanultam. A hőmérős, porított kakaóvajjal beoltós módszer vált be nekem a legjobban, mert ettől lesz keményebb, roppanós a csoki. Aki nem használ kakaóvajat, tapasztalni fogja, hogy már a kéz melegétől is olvad a csoki.
Rendkívül egyszerű a történet: a temperált csokit beleöntjük a formákba, jól a pulthoz ütögetjük pár percig, hogy a légbubik a felszínre kerüljenek (mint látható, nekem ez most nem sikerült maradéktalanul), majd megfordítjuk a formát, és kicsöpögtetjük a felesleges csokit a formákból, kicsit állni hagyjuk, és lehúzzuk a kifolyt csokit is a forma tetejéről. Miután megszilárdult, beletöltögetem a nutellát a csokiburokba, helyet hagyva a csokitalpnak, 2-3 mm-t, majd belenyomok egy egész szem mogyorót. Ezt követően újra felmelegítem a maradék csokit, és lezárom a bonbonok alját vele. Persze rengeteg csoki megmaradt, ezekből mediant, csoki korongokat csináltam. A tejcsokihoz ízben jól megy a sárgabarack, így aszalt sárgabarackot aprítottam fel kicsi darabokra, és a négy közepes méretű korongocskát ezzel, illetve mogyoródarabokkal díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése