2016. szeptember 3., szombat

Mini kuglóf

Citromos mini kuglóf







Odavagyok a kuglófért, meg vissza. Múltkor Martha Stewart Sütivilág c. műsorában készített kuglófot, és bemutatta a kuglófforma-gyűjteménye pár darabját is. Egyből kedvet kaptam, hogy én is kuglófgyártáshoz, és az ő receptje alapján készítettem el ezt a citromos mini kuglófot, természetesen a saját ízlésem szerint módosítva: durum- és tönkölybúzalisztből készítettem, mert az utóbbinak finom diós-édeskés íze van, kevesebb cukrot adtam hozzá és a tejfölt elhagytam. A kalács textúrája sokkal töményebb lett, mintha csak sima fehérlisztből készítettem volna, így 1-2 db kuglóf is elég egy személyre.






Hozzávalók 12 db mini kuglófhoz:
2 csésze durumliszt
1 csésze tönkölyliszt
1 tk. szódabikarbóna
2 csésze cukor
1 csipetnyi só
6 db tojás
2 citrom reszelt héja és leve


Elkészítés:
A száraz alapanyagok egy részét (liszt, szódabikarbóna, só) egy keverőedénybe öntöm, a liszteket átszitálom, hogy ne legyen csomós a végeredmény. Elkeverem a vajjal, majd robotgép segítségével hozzáadom a cukrot, a 6 db tojást, majd kicsit elkeverem, és hozzáadom a reszelt citrom héját és levét. Ekkor már csak 4-5 percig keverjük középső fokozaton, hogy jó levegős legyen a tészta.
A tésztát kivajazott és kilisztezett formába töltjük, majd kicsit a konyhapulthoz csapkodjuk, hogy a felszínre kerüljenek a légbuborékok, illetve egyenletesen szétterüljön a tészta a formában. 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése