2016. október 8., szombat

Tenger gyümölcsei bonbon 1.

Sellő bonbon 1.


Michael Parkes - The Mermaid's Secret
Amikor kipróbáltam a polikarbonát formát bonbonöntéshez, akkor elhatároztam, hogy soha többé nem használok szilikonformát, mert minek adnám alább, ha a polikarbonáttal sokkal könnyebben készíthetek tökéletes bubimentes, tükörsima, csillogó felületű bonbonokat? Ennek az lett az eredménye, hogy szeptember elején egyből vettem 4 db polikarbonát bonbonformát, és valószínűleg használaton kívül marad egy nagy zacskó szilikonos verzió... Persze, még így is maradt 1-2 polikarbonát bonbonforma, amit mindenképp be kell szereznem karácsonyig, ó, és kell egy azték mintás táblacsoki öntőforma is...


Imádtam a belga tenger gyümölcsei bonbonokat és a tengeri csikó az egyik kedvenc állatom, így ez volt az első forma, amit mindenképp be akartam szerezni, és ennek is a dupla verzióját, mert a szimplát tölteni elég vérszegény megoldás, de az ára miatt sajnos hanyagoltam. De ami késik... 
A múltkor újra felfedeztem Michael Parkes művészetét, aki mitológiai alakokat/témákat dolgoz fel szecessziós stílusban, és amint megláttam a sellős képeit, tudtam, hogy tökéletes harmóniában lennének a bonbonjaimmal. A bonbon kókuszos csoki töltelékkel készült és kék lüszterporral díszítettem, hogy összhangban legyen a tenger kékségével. A lüszterport most próbáltam ki először, de azt hiszem, innentől kezdve nincs megállás, annyira tetszik, ahogy életet lehel a bonbon külsejébe. (Kár, hogy a fotók ezt csak félig-meddig tükrözik, mert élőben sokkal jobban néz ki.)


Michael Parkes - The Magic Pearl

Hozzávalók:
160 gr étcsokoládé
1,6 gr porított kakóvaj 
késhegyni kék lüszterpor
pár pasztilla kakaóvaj 

Töltelék:
1 dl kókusztejszín (cocomas)
pár kocka étcsokoládé

Elkészítés:
Először a krémet készítem el, felmelegítem a kókusztejszínt és beledobom a pár kocka étcsokoládét, addig keverem, amíg krémes állagú nem lesz, majd félrerakom kihűlni.
Temperálom a díszítéshez a kakaóvajat és a lüszterport, majd kikenem vele a forma alját, és hagyom megszilárdulni. Aztán jöhet a csokoládé temperálás és bonbonhüvely-öntés a szokásos módon, megtöltjük a krémmel, majd talpalással lezárjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése