2016. december 24., szombat

Fehér Karácsony

Rumos gesztenye bonbon


Egész nap esik a hó! Varázslatos, ahogy a fehér köpeny ráborul a kertre, a szomszéd fenyőfákra, és közben bent, a melegben sütöm a sokadik tepsi mézeskalács figurákat, a sütemények, a fűszerek és a fenyőfa illata belengi a lakást, a háttérben pedig karácsonyi számok szólnak. Olyan régen esett karácsonykor a hó, valamikor gyerekkoromban, hogy szinte már alig emlékszem rá...





Karácsonyra készülve többféle bonbont készítettem, ez a rumos-gesztenyés volt az első versenyző. November közepétől hetente mentem a "boltomba", várva, hogy megérkezzenek a karácsonyi hangulatú csokoládé transzferfóliák! A kis figurás, mézeskalácsos mintázatúak a gyengéim, így "muszáj" volt vennem két fajtát is.

Ezzel a bonbonrecepttel szeretnék mindenkinek nagyon boldog, bejgliben, mézeskalácsban és forralt borban gazdag karácsonyt kívánni!

Hozzávalók:
200 g min. 60%-os étcsokoládé
100 g cukrozott gesztenyemassza
1/2 dl zabtejszín
rum/ rum aroma
karácsonyi hangulatú csoki transzferfólia



Elkészítés:
1. Méretre vágom a transzferfóliát, és beillesztem a mágneses polikarbonát formába.
2. A zabtejszínt megmelegítem, belereszelem a gesztenyemasszát. Miután egynemű massza lesz belőle, leveszem a tűzről, és robotgéppel habosra keverem. Félreteszem kihűlni, majd beleöntöm az ízlés szerinti mennyiségű rumot, és újra átkeverem a robotgéppel.
3.  A csokoládét temperálom a burokhoz, formába öntöm, lecsepegtetem a felesleget, és hűtőbe teszem szilárdulásig. Ezt követően belekanalazom a gesztenyemasszát, hagyva helyet a talpalásnak, majd visszateszem a hűtőbe, és hagyom egy kicsit megbőrösödni, végül a maradék csokit újra felmelegítem, és lezárom vele a bonbont.





Ezt a kis bonbonválogatást tartalmazó ajándékdobozkát a Földimnek készítettem. A félgömb alakúakat fahéjas meggyel töltöttem, a kék hópelyhes díszítést a Húgom csinálta, az ügyetlen aranyszínű csillagokat pedig én. A tengergyümölcseit pisztáciapasztával töltöttem, a Mézi pedig fahéjas-aszalt szilvás étcsoki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése