2016. december 28., szerda

Mézeskalács

Mézeskalács



A mézeskalács elmaradhatatlan karácsonyi finomság, és személy szerint ünneptől függetlenül is az egyik kedvenc sütim. Az általam kipróbált receptek közül a Street Kitchen féle "azonnal puha mézeskalács" vált be, mert amint a neve is fémjelzi, már a sütőből kivéve is puha, és az is marad. A recepten csak két dolgot módosítottam: a fűszerek helyett mézeskalács fűszerkeveréket használtam, és nem kentem le a figurákat tojással, utóbbiért általánosságban nem rajongok. A tészta egy nagyon ragacsos masszává áll össze, vagy kellene, hogy összeálljon. Első körben vegyes mézzel készítettem, ami viszonylag híg volt, így sikerült elérnem a kívánt állagot, viszont második körben levendulamézet használtam, ami sokkal töményebb, így nem lett nagyon ragacsos a tészta, és nyújtáskor/szúráskor is tört a tészta. Legközelebb kipróbálom egy kicsivel több olvasztott margarinnal.
Alapjában véve két titka van a puha mézeskalácsnak: ne nyújtsuk ki nagyon vékonyra a tésztát, és ne süssük tovább 5-7 percnél! 





Karácsony előtt sok mogyorót és mandulát törtünk meg, így jött az ötlet, hogy mandulás macit csináljak. Nagyon szeretem a különböző kiszúró formákat és sütipecséteket, de idén az utóbbit részesítettem előnyben, mert nem terveztem írókával kifesteni a figurákat.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése