2017. október 28., szombat

Pisztáciás, tonkababos és aszalt vörös áfonyás tábla csoki

Táblás csoki




 A táblás csoki készítés a legegyszerűbb verziója annak, hogy könnyen és gyorsan olyan ízű és minőségű csokoládét varázsoljunk, amilyet csak szeretnénk. Pisztáciás, aszalt vörösáfonyás és tonkababos csokival indítottam a táblás csoki korszakomat. Azt hiszem, hogy az első kettő ízesítést senkinek sem kell bemutatnom, de a tonkababról muszáj kicsit mesélnem. A tonkabab Guyanából és az Orinoco vidékéről származó fűszer, amit ajándékba kaptam unokatesómtól, Miától, és amint kinyitottam az üvegcsét, nem tudtam betelni a hosszúkás, fekete színű babocskák illatával. Egyszerre éreztem vaníliát, fahéjat, mandulát és szegfűszeget. Ennek a változatos, komplex ízvilágnak köszönhetően tökéletesen passzol az étcsokihoz, méltán mondhatom, hogy új drog "született" számomra. 



 Hozzávalók:
70%-os belga étcsoki
kakaóvaj
pisztácia
vörös áfonya
egy csipet reszelt tonkabab
arany színű lüszterpor



Elkészítés:
A csokit temperáljuk a kakaóvajjal a szokásos módon, majd beleadagoljuk a formákba, illetve az utolsó adag tábla csokiba belekeverem a reszelt tonkababot, és úgy adagolom bele a formába. A pisztáciát és a vörös áfonyát rádobálom a csokikra, és kész is vagyunk. Hát, nem egyszerű és nagyszerű?! 😊


Ja, és persze díszítés. Nem szeretek időt pazarolni rá, de természetesen én is odavagyok a különleges, lüszterporral díszített csokikért. Mivel már gyerekkoromban is imádtam nyomdázni, ezért úgy gondoltam, hogy az általam kedvelt formákat lüszterpor és ecset segítségével felviszem a csokira, ami korántsem olyan egyszerű, mint elgondoltam. Ezen a nyomdán egy madárka és egy kalitka van, aki ismer, tudja, hogy mindkettő szimbólum nagyon közel áll hozzám. Nem tökéletes, de rajta vagyok az ügyön, hogy az legyen 😊





   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése